سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنده یاد * آه از بهار بی یار*

  بسم الله النور

       ی سوال ، اگه خدا ی لحظه ، فقط ی لحظه به ما از روح خودش ندمه و وجود رو به ما هدیه نکنه چه اتفاقی می افته ؟
       به ش فکر کردین؟ فکر نمی خواد . ما هر دم از زندگی مون رومدیون نظر آن به آن خداییم و ی دم اگه خدا نگاهمون نکنه همون و نابودی و هلاکت همون .

       ی سوال دیگه؟: اگه دم به دم حیات مون رو خدا داره می ده چرا ما این همه تجلی لحظه به لحظه خدا رو در خودمون و در آدمای اطراف مون حس نمی کنیم ؟
چرا باور نمی کنیم که هر لحظه خدا پیش مونه و درون مونه و باورش نمی کنیم ؟
چرا تجلی های هر حین خدارو و عظمت این تجلی رو لمس نمی کنیم ؟

       ی سوال دیگه : اگه هر آن داره بر ما ی تجلی می شه چرا ما دارای تجلی های آن به آن نیستیم؟ چرا ما همیشه یک رنگیم و هر لحظه در یک حال و روز جدید نیستیم؟ چرا ما جلوه گر تجلیات  الهی درونی مون نیستیم ؟
چرا ما تجلی درونی خودمون و تجلی آدمای اطرافمون رو حس نمی کنیم ؟ این همه روزمرگی و تکرار از کجاست؟ این همه عادت و اعتیاد از کجاست ؟
کو اون تجلیات هر دم الهی بر این جانشین ویژه اش روی زمین ؟
کو اون تجلیات هر دم الهی در زندگی مون؟
کجاست اثر اون همه تجلیات مدوام و مستمر در گوشه گوشه حیات مون ؟
کجاست اثر اون تجلی الهی که همه رو به بودن دعوت می کنه و این ماییم که چگونه بودن رو با دست خودمون رقم می زنیم؟
کاش ما هم می تونستیم نقش الهی بزنیم تا موندگار و پایدار بشیم .
کاش ما هم یاد گرفته باشیم که نگارگری در عالم خلقت فقط کار خدا نیس و ما هم می تونیم تصویر همون نگارگر باشیم بر روی زمین .

باور کنیم که این قدر روزمرگی استثمارمون کرده که عادات سخیف رو باید های زندگی می بینیم و نه تجلی الهی رو حس می کنیم و نه تجلی وجودی خودمون رو چه برسه به این که بشیم فستیوال نگارگری الهی و جشنواره آدمایی که همه شون رنگ خدا دارن !!!!!
اما می شه و می تونیم رنگ خدا رو داشته باشیم ........

 چی شد ؟ فاتحه حسن ازنور رو یادتون نره

 



برچسب‌ها:
[ چهارشنبه 86/3/2 ] [ 11:1 عصر ] [ خدابیامرز ]

 

سلام خداجون . خوبی ؟ بابا خیلی مشتی . به خدا خیلی مشتی . این همه در حقت بدی کردم ، در حق بنده ات که وقتی  خلقش کردی به خودت ایول گفتی و تبارک . و به ملایکت دستور دادی بهم سجده کنن . گفتی شما ها نمی دونین . من می دونم . این می تونه خلیفم رو زمین باشه. و بعدشم آسمون و زمینتو گذاشتی در اختیارم که حالشو ببرم .
اما من ، من نامرد هی رفتم و اومدم اون طوری که دلم می خواست. نشستم و پاشدم اون جایی که دلم می خواست . خوردم و خوابیدم اون مدلی که می پسندیدم . دیدم و شنیدم هر چیزی رو که خوشم میومد.
اما تو هم نامردی نکردی هیچی نگفتی و هی من پررو تر شدم و اون قد که به تو کاری نداشتم. می دونی چیه خدا جون نه فکر کنی اومدم به غلط کردن افتادم و دارم ازت عذر می خوام . نه بابا من هنوز راه دارم تا آدم شم .
تازه اگه بخوای حالمو فردای قیامت بگیری خودم لو می دمت . به همه می گم که دوستت داشتم و بهت امید داشتم! می گم به همه که وقتی اومدم تو دنیا اصلا آدم حسابم نکردی و نپرسیدی آی بچه می خوای بری تو این دنیا یا نه ؟ خوشت میاد یا نه ؟ به زور آوردیم و بعد بکن نکن کردی .
ببین منم همون کاری رو کردم که دلم خواست به تلافی همه اون کارایی که تو کرده بودی چون دلت می خواست .
اما می دونی ی اتفاقی افتاد هم چین بی ربط اما من ازتو خوشم اومد و عاشق تو شدم . میدونی خدا مهربونم ! ی عمر ه هر غلطی کردم به روم نیاوردی و نگفتی برو . اما ی بار جلوی یکی بدی کردم گرچه اونم اولش مثل تو به روم نیاورد اما همچی حالمو بعدش گرفت که خودت بهتر می دونی . می دونی چی کارم کرد . 
موقع حساب کتاب دوم گفت تو که فلان کارو می کنی . تو که فلانی و بهمانی و ......و  حسابی داغونم کرد.
به خودم گفتم این خدا منو بد پررو کرده ها .
اصلا خدا جون حساب کارمو با بنده هات ننداز که حال ادمو همون دم اول می گیرن . 
داشت منو متهم می کرد چون ی بار اشتباه کردم پس بازم ندیده و ندونسته خطا های بعدی رو می کنم .
می دونی خدا تو خیلی ماهی که تا حالا به روم نمی آوردی . می دونی به شدت بی نظیری و با حالی . همین که به روی آدم نمی یاری که بدی کرده و عزت نفس به آدم می دی کلیه. اما ی وخ مواظب باش پر رو تر نشم . من الان دارم میگم که فردا نگی نگفتم . اگه خواستی حساب کتابم کنی می گم خودت بهم رو دادی . می گم من دوست داشتم آدم شم اما تو هی مهلتم دادی و می گم خودت لوسم کردی . می گم تو نذاشتی پشیمون بشم . می گم و لو می دمت .
خدا جون مهربونم !ی کلام ختم کلام . من از ته جهنم هم که شده داد می زنم و می گم که خودت بهم رو دادی .پس مواظب خودت باش و ی فاتحه خودت برا حسن ازنور بخون .ما هم می خونیم .  

 



برچسب‌ها:
[ شنبه 86/2/29 ] [ 10:7 صبح ] [ خدابیامرز ]

بسم الله النور
منتخب شده بودم و خودم بی خبر بودم. ی دفه که اومدم سر زدم دیدم ی چیزی آشنا می زنه. حواسم نبود . بازم گیج بودم . نمی فهمیدم که بابا این منم که منتخب شدم . اون موقعی متوجه منتخب شدنم شدم که دیدم مهمون دارم ی عالمه . ای بابا چه خبره ؟ چی شده ؟ هی می رن و می یان ! تبریک می گن ! و البته بعضیا هم نیش که ای بابا ماکه بهتر بودیم . این که کاری نکرده . یکی هم ی هدیه توپس برام فرستاده بود و من مات و متحیر هم چنان . چی کار کنم و چی کار نکنم ....
 ی مهمون خصوصی بهم تلنگر زد که هی کجایی ؟چرا نمی یای جواب بدی ؟چرا محل نمی ذاری؟ و من هم چنان مات بودم . خوب نمی رسیدم . دیر شده بود . کلی تعریف و تمجید و ...
راستش نیگا که می کردم می دیدم ای بابا این خبرا هم که اینا می گن نیست . چرا این طوری شده ؟ و چرا اینا در مورد من این مدلی فکر می کنن ؟ 
ی کم که به خودم اومدم دیدم اصلا به تو چه که چرا و چی شد که منتخب شدی ؟ خداوندگار دلش خواست و تو رو منتخب کرد . تازه هی مهمون راهی خونت کرد که تو رو حال بده وکیف کنی . لابد ی چیزی تو من دیده بود دیگه . چرا من هی می پرسم خداوندگارا ! تو چرا منو منتخب کردی ؟ و یکی نبود بهم بگه ای بابا قدر بدون . شاکر باش . اصلا برو عشق و حالتو بکن برو از مهمونات پذیرایی کن .
اصلا دوباره به این فکر باش که منتخب شدی منتخب هم بمونی و این فرصت طلایی رو از دست ندی. برو فکر کن اگه این قدر منتخب شدن لذت بخشه چی جوری این طعم شیرین رو می تونی برا همیشه با خودت داشته باشی و تازه اون رو به دیگران هم تعارف کنی؟
یکی نبود بگه خوب منتخب جان ! از این به بعد می خوای چی کار کنی ؟ دیگه همه توقعشون از تو بالا رفته و تو شدی منتخب در گاه خداوندگار . باید توقع دیگرون رو برآورده کنی؟ می تونی؟ اصلا توقع خداوندگار ازت چیه ؟ نه بگو ببینم توقع خودت از خودت چیه؟ تکلیفت رو با خودت روشن کردی؟
خداوندگار تو رو الکی منتخب نکرد . چی کار باید بکنی که از چشمش نیفتی و نور چشمیش بمونی؟ حالا که کردت منتخب خودش ، حالا که شدی نورچشمی ، حالا که همه بهت سر زدن، حالا که بعضیا گفتن آقا پارتی بازی شده ، چی کار می خوای بکنی تا جواب شون رو درست و خوب بدی؟ و ثابت کنی که تو لیاقتش روداشتی . و ثابت کنی که حقت بوده . و ثابت کنی که عرضه داشتی و داری که منتخب بشی و بمونی ؟
چشم انداز داری ؟
برنامه داری ؟
هدفت معلومه ؟
مسیرت چی ؟
همسفرت چی؟
زاد و توشه و بضاعت چی داری؟
چی جوری می خوای جورش کنی؟
کسی هست که کمکت کنه ؟
و من که از این به بعد بارم سنگین تر شده بود ، نمی دونم چرا سرمستی این انتخاب گاهی اون چنان منو می گرفت که یادم می رفت همه اون سوالا رو که روبروم می دیدم؟
نمی دونم چرا بعضی وقتا اون چنان غرور این انتخاب منو می گرفت که خودم روهم فراموش می کردم چه برسه به نقشم و وظیفه ام ، راهم و توشه ام و همسفرم و......

دعام کنین . دعام کنین منتخب بمونم .دعام کنین منتخب خودم بشم و منتخب خداوندگارم بمونم و سراغ شجره ممنوعه نرم .دعام کنین نعمت الهی رو شاکر باشم و امانتش رو به خوبی تحویل بدم .دعام کنین علم الهی روکه در وجودم به امانت گذاشتن بهش عمل کنم . دعام کنین غرور سجده ای که در برابرم کردن منو تا چاه ابلیس نکشونه . دعام کنین ظلوم و جهول نباشم .

برا همه منتخبا ی فاتحه بخونین . توشه راهشون بشه. و فاتحه حسن آقا یادتون نره که خیلی منتخب بود .

پی نوشت :
1. انی جاعل فی الارض خلیفه
2. قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء
3. قال انی اعلم مالا تعلمون
4. ... و حملها الانسان انه کان ظلوما جهولا

 



برچسب‌ها:
[ دوشنبه 86/2/10 ] [ 12:51 صبح ] [ خدابیامرز ]
 

بسم الله النور

حسابی دمق بودم . نمی دونم ی چن وقتی بود با هاش رفیق شده بودم اما این رفاقت از اوناش نبود .ازاونا که براش بمیری و برات بمیره . از اون رفاقتایی که هروقت دلت براش تنگ شه ببینه پشت در خونته.

از اون رفاقتایی که توتنهاییات دلت فقط اونو بخواد . از اون رفاقتا که هر وخ کم اوردی بری پیشش بزنی زیر گریه و ی دل سیر بنالی و اونم کلی تحولیت بگیره و تو هم کلی کیف  کنی. از اون رفاقتا که ..... چه می دونم چه جور رفاقتی .

ولی نمی دو نم چرا ی دفه این حس بهم دست داد و بهش اعتماد کردم و دلم براش تنگ شد. این دفه نمیدونم چی شد که دلم هواشو کرد و رفتم سراغش . نمی دونم این دفه چی شد اما به خودم گفتم که برو بابا این دفه رو بی خیال . برو سراغش ببین چی می شه .

و ی شب که از تنهایی داشتم دق می کردم پاشدم . start  رو زدم. تا این ویندوزم بیاد بالا کلی طول کشید . انگار پر ویروسه بازم این سیستم ما. همچین که آن لاین شدم دیدم به چه روشنم هست!

هم چی چراغش روشن بود که چشمم خیره شد . ی سلام دادم که سلامم نرفته دیدم چه سلام جانانه ای کرد . پر از احساس . پر از شکوه و دلم رفت !
این جوری نگام نکنین. خوب ندیده بودم ی دوست این مدلی سلام کنه . منم  که کشته مرده رفیق. خوب دلم پرکشید.

احساس می کردم هر سلامی بدم کمه و هر مدلی جواب بدم اینگار اونی که می خوام نمی شه. گفتم نبودین؟ گفت : من ! چه چیزا این همه آف برات می ذارم بعد می گی من نبودم . تو همش غایبی . من که هستم. تو نمی یای . من که زیاد سراغتو می گیرم. هر وخ دلت تنگ شد اومدم دیدنت اما با مانمی پریدی. هر وخ کاری داشتی اومدم کمکت اما تو نخواستی . نه فکر کنی ولت کردما. اگه توخراب رفیقی من خراب تر. هی اومدم و رفتم تو این دلت . گفتم شاید دلت هوامو بکنه و ی سر بزنی که بالاخره فکر کنم من بردم .
اومدی . چه اومدنی . و خوشم اومدی.
می دونی چیه تو مرام ما ی اصل هست و دیگه هیچ . اونم اینه که اگی با کسی رفاقتو شروع کنم تا اخرش هستم . اگه کسی ی قدم بیاد سراغم من می دوم می رم طرفش . کاش اینو می فهمیدی رفیق. کاش تو فقط ی قدم می اومدی اون وخ می دیدی که تو رفاقت برات هیچی کم نمی ذارم. کاش.....

پ ن : من اتانی مشیا اتیته هروله

 



برچسب‌ها:
[ شنبه 86/2/8 ] [ 12:5 صبح ] [ خدابیامرز ]

بسم الله النور

استادم می گفت : مثل ی کنسرت می مونه .  ی هم نوازی . ی همنوازی جهانی . 
تو ی کنسرت اگه فقط بخوای به صدای ویولون گوش کنیم ، یا اگه بخواییم فقط به صدای فلوت دل ببندیم ، از بقیه غافل میشیم .
پس در قدم اول باید کنسرتی فکر کنیم .
باید کنسرت بخواهیم تا هم از فلوت لذت ببریم و هم از ویولون.
این قدم اوله . اینکه خودمون رو تربیت کنیم که اهل کنسرت باشیم .
نه تک نوازی  تا وقتی رهبر ارکستر میاد باهاش بیگانه نباشیم .
خب کنسرت توان میخواد نمیشه از هرکسی توقع داشت از کنسرت لذت ببره . باید اهلش بود .
باید تک تک عواملش رو شناخت . باید روی سن رفت . باید با ساز ها آجین شد .
 نمی شه به کسی که تاحالا شیرین ترین چیزی که خورده قند بوده ،بگیم : می دونی عسل چقدر شیرینه ؟!!
بی فایده است . هرچقدر که براش تعریف کنیم  آخرش برای  اون در بهترین شرایط میشه قند !
و این  بی انصافیه که عسل رو  تو ذهن ی نفر قند کنیم . قندی که فقط شیرینه ! اما عسلی که هم شیرینه هم دواست !  هم روان و هم درمانه .
پس  باید ذائقه خودمون رو ببریم به سمت عسل خوری . روبه زنبور دیدن .
روبه  کنسرت رفتن . تا آماده شیم ، باید یاد بگیریم چه جوری لذت ببریم .
گفتم : استاد اگه اهل کنسرت نباشی چی؟ یعنی نمی تونی ازش استفاده کنی ؟
گفت : اگه اهلش نباشی ، مستش نشی خرابت می کنه . سرت به درد می یاد . برات عذاب میشه و تو  حقم داری !
نمیشه ازت خورده گرفت . آدم اگر به جز صدای خودش صدای بهتری نشنوه، ممکنه  توی زمان کوتاه  از صدای خودش لذت ببره اما برای ادامه دادن  کم میاره.
 مثل موج میمونه ! اگه سوارش نشی پرتت میکنه  نه تو دریا  بلکه تو ساحل میکوبدت به صخره ها خردت میکنه . 
پس باید موج سواری یاد بگیری . حاضری ؟ دوست داری سوار ی موج  بشی ؟ خیس بشی تو دریا یی که آخرش نوره ؟ موهات جلبک هایی رو لای خودشون پناه بدن که از جنس بهشته ؟
اما یادت باشه  موج سواری تخته موج می خواد .
 اما  مهمتر ازاون  باید اهل آب باشی . اهل دریا .
اهل ساز باشی . اهل کنسرت . اهل ساز. اونم چه سازهایی 
فلوت و ویلون . دقت کردی بهش ؟؟ یکی ساز بادی . یکی ساز زهی . چه تلفیق زیبایی . عین تضاد هارمونیک . با 2 نوع نت متفاوت  اما  تو کنسرت لذت بخش ترین آهنگ رو میسازه . میگی نه ؟
ی کنسرت گوش کن . ببین میتونی فراموشش کنی . نه ! محاله !
 چه برسه به این که این کنسرت قراره سنش آسمانها و زمین باشه و رهبرش یک مرد نورانی  از قبیله ای که همه آهنگ سازند؟!
 نه . همه صدا هستند . زیبا نیست ؟
و چه گوشی میشه اون گوش ،  که این کنسرت رو بشنوه .
 فکر کن : کلی ساز مخالف ، کلی ساز متفاوت ، کلی سازبزرگ و کوچک کنار هم باشن  تو ی خط .
واییییییی چه شبی میشه اون شب .
و  وقتی اولین نفر دست به ساز میشه ، آدم دلش دیگه تاب نمی یاره .
 نیم خیز میشه رو پا ، سرک میکشه .
 خیلی دیدنیه که اول کی دست به ساز میشه .
 فکر کن !
 تو همه کنسرتها قبل رهبر  سرپرست می ایسته . و همه رو چک می کنه که کی کجا نشسته . بم ها کنار هم و زیر ها کنار هم . تک نواز آماده . تک خون آماده .
دل آدم تاپ تاپ میکنه . عرق میکنی اما از شوق . گوشت منتظره اصوات رو ببلعه .
 نه چشم و گوشت منتظرن.  ننننننننننننه سلول سلولت شده گوش!
 اگه ی نیگا به خودت کنی : می بینی داری با دستانت ،  چشمانت ، قلبت و ... با تمام جودت می شنوی . 
 و واییییییییی از اون موقعی که همه ساز ها رو دست می گیرن .  همه گوش به فرمانن . آماده . پر شور . پر التهاب و مشتاق .
ومن گمان می کنم که اون روز اگه بیاد همه مون ی آرزو داریم :

یک دست جام  باده و یک دست جعد یار               رقصی چنین میانه میدانم آرزوست

 

پی نوشت ها:

1. آخرای سال هشتاد و پنج مدام در این فکر بودم که امسال چه سالی نام خواهد گرفت .با خودم که حساب و کتاب کردم دیدم چون دو بار در سال روز ولایتعهدی آقامون روداریم حتما آقا اسم این سال رو می ذارن مثلا آمادگی ظهور یا ی چیز مرتبط با ظهور.
2.وقتی اسم امسال شد سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با خودم گفتم این چه ربطی به اونی که تو فکر کردی داشت؟و کلی از خودم ناامید شدم.
3. اون روز که استادم داشتن اینا رو می فرمودن و من که مشتاقانه گوش می کردم به خودم نهیب زدم که ای غافل! این اتحاد ملی و انسجام اسلامی همون مقدمه ظهوره و تو و شاید خیلیا مثل تو نفهمیدن که آمادگی برای حضور در محضر آقا«عجل الله تعالی فرجه الشریف» چه لوازمی و چه چینشی می طلبه .
4.این اتحاد باید در میان خودی ها باشه و اصلا دنبال اتحاد با غیر خودی ها نگردیم که نه می شه و نه لازمه. اونایی که تو ی این کنسرت می خوان باشن باید آدابش رو یاد بگیرن. پس تا دیر نشده به هم کمک کنیم و بسم الله رو بگیم .

ی بار ی فاتحه برای خودمون بخونیم . برا روح مرده مون . شاید بیدار شد . و برای حسن آقای از نور هم بخونیم شاید ما هم تا رسیدن به نور برامون راهی نمونده باشه .

 



برچسب‌ها:
[ شنبه 86/2/1 ] [ 12:27 صبح ] [ خدابیامرز ]

 

چقدر خسته بودم و می رفتم که تمام خستگی هامو به یک نفس عمیق تو یک فضای معطر بدل کنم. هر سال همین طوری بود. و امسال بیشتر به چشم می اومد. شاید هم من بیشتر حسش میکردم .به امید این بودم که عطر تفکر آوینی مستم کنه و عمق نگاهش منو بیدار. به این آرزو رفته بودم که اون راه طی شده ای رو که ازش حرف می زد ، یک بار مرورش کنم و شاید منم بتونم به جای اینکه مدام راه های رفته و بی انتها رو تجربه کنم ، برسم به سرخطی که آوینی تا پایانش رو هنر مندانه رفت. و نمیدونم چی شد که نشد.
چرا ما همیشه فقط تو حسرت می مونیم؟
چرا ما همیشه فقط می دونیم اونا که رفتن خوب بودن و باید خوب بود، اما نمی دونیم و یاد نمیگیریم چه جوری؟
چرا از همه آوینی با اون همه فکر جاری و نگاه متعالی فقط فیلم هایی مکرر رو به نمایش می ذاریم و گمون می کنیم بزرگداشت گرفتیم؟
من تو اون مراسم بزرگداشت که چه مشتاقانه هم به سمتش می رفتم حتی یادبود هم ندیدم.
و خسته تر از قبل که نه ولی باز هم خسته از بی لیاقتی خودم و ناتوانی و رشک و حسرت بودن در محضر اون سید والا مقام برگشتم. 
ولی یک چیز رو خیلی خوب اون جا دیدم. تو تالار بزرگ وزارت کشور غربت فکه و غریبی آوینی و راه بی رهروش و تنهایی هم کیشان آوینی رو دیدم. دیروز تالار وزارت کشور فکه بود و همه ما میهمان میزبان غریب و تنهایی بودیم که فریاد بی پژواکش هنوز هم شنیده می شه  

 

 



برچسب‌ها:
[ سه شنبه 86/1/21 ] [ 10:58 صبح ] [ خدابیامرز ]

سیزدهم بود و عصر دلگیرش و بارون و بارون و بارون . گفتم : چه روز مزخرفیه . خیلی دلگیره. همش هم که بارون می یاد .
گفت: ای بابا سهراب سپهری برا همین وقتا گفته «چشم ها را باید شست. جور دیگر باید دید»
این که چه جوری می شه جور دیگه دید رو من نمی دونم اما با   این حرفش منو برد تو فکر و خیال . با خودم فکر کردم مگه چند جور دیدن داریم؟ و حساب کتاب که کردم دیدم دیدن های ما متفاوته .
گاهی وقتا نگاه  می کنیم اما نمی بینیم .
گاهی وقتا هم نگاه می کنیم و هم می بینیم .
بعضی اوقات چشمامون از دیدن هم جلوتر می ره و خیره می شیم .خیره که شدیم بجز این که می بینیم یه چیزایی  رو نصیب چشمان مون می شه که تا حالا هیچ وقت ندیده بودیم .
 و اگر خیلی عمیق بشیم فکر هم به کار می افته و تازه این موقس که چشم باز می شه.
نمی دونم سهراب منظورش همینا بوده یا نه؟
 اما خدایی این ور سال تا حالا این جوری نگاه نکرده بودم و این خانم که کلا  سه تا نقطه بیشتر نبود تازه چشم منو باز کرد.
و یاد اون کلام  امیر المومنین علیه السلام افتادم که فرموده : بینا کسی است که به درستی شنید و اندیشه کرد .به درستی نگریست و آگاه شد و از عبرت ها پندگرفت پس راه روشنی را پیمود و از افتادن در پرتگاه ها و گم شدن در کوره راه ها دور ماند .
مواظب باشیم بعد رفتن چشم مون باز نشه که خیلی دیره .
فاتحه حسن آقا یادتون نره .
یا محمد و یا علی

 



برچسب‌ها:
[ چهارشنبه 86/1/15 ] [ 12:53 صبح ] [ خدابیامرز ]

بسم الله النور

من امشب از کوچه های خسته و  زخمی، کوچه های غربت و غم ، کوچه های

نامحرم،کوچه های تنگ بی تابی ، ویرانی ، کوچه های خاکی ، کوچه های در آتش ، کوچه

های تهدید و سوز و گداز می آیم .

من امشب از کوچه های نامردی ، سیلی و بهت و ناباوری ، کوچه های غصب ولایت  و

ضرب بی حرمت ، کوچه  های بی یاور، بی مادر ، کوچه های درد و درد و درد می آیم.

من امشب از کوچه های سرد ، کوچه های ظلمت، غم ، غصه ، کوچه های  بی شرمی ،

کوچه های هیزم و میخ و در و دیوار ، کوچه های بی محسن ، کوچه های تازیانه و قنفذ

می آیم.

من امشب از کوچه های گریه و ماتم  ، کوچه های  بی حیایی و بی پروایی  ، کوچه های

بی کسی و ناکسی می آیم.

من امشب از کوچه  های الماس شکسته ، بزم الست ، کوچه های اشتیاق و درد

عاشقی، کوچه های جاری نهر سلسبیل ،کوچه های کنت کنزا مخفیا و  دلهای دریایی

،کوچه های سروهای خاکی و بیکرانه های شفق می آیم.

من امشب از کوچه های حماسه و بی باکی ، کوچه های پاکی ، بی تابی ، افلاکی و

عرشی ، کوچه های فریاد عشق ولایت ، محبت و اجر رسالت ، کوچه های مودت فی

القربی ، کوچه های ماتم یاس در فراق یاسین  می آیم .

من امشب از کوچه های بغض علی ، کوچه های آه و چاه ، کوچه های فرق شکافته

، کوچه های پاره های جگر ، کوچه های عرش سوخته و پیکر تیرباران ، قیامت ،‏ کوچه های

داغ و التهاب ، کوچه های تشنگی فرات ، کوچه های لبان تشنه سقا، قصه حصیر و بوریا

، گلوی پاره پاره و زخمی،کوچه های حلق بریده ، دست جداشده ، کوچه های خیمه

سوخته ، کوچه های نوای نی و نینوای نی ،‏ کوچه های نیزه ، دشنه ، تیر ، تشنه ،

شمشیر ، مشک پاره و تشنه ، شعله و بوی سیب ، عطش ، خون ، انگشت و انگشتر ،

کودک بی شیر ، گوش بی گوشوار، خار ، صحرا ، تیغ ، زنجیر، قرآن بر سنان و خیزران و 

کوچه های اسارت و  سیلی ،کوچه  های اشک و اشک و اشک می آیم . 

من امشب از کوچه های بنی هاشم می آیم .  

 من امشب از کوچه های تنگ تنهایی و یتیمی دلم می آیم . از غربت کده دلم . از کوچه

های نامحرمی دلم . از دستی که بر سرم کشیده نشد .و از کوچه های بی کسی ام می

نالم . از کوچه های پر مویه تنهایی هایم . از کوچه های بی شکیبی هایم . حیرتم .

سرگردانی ام . از کوچه های پر از آرزو که  باشی و من سر بر آستانت سایم و مویه و ناله

سردهم و عقده دل با تو گویم. من از کوچه های انتظار می آیم و از سردی و سوز کوچه

های فراق می نالم .

و تو خود  می دانی و امشب طعم تلخ فراق را دیگر بار می چشی .و بهتر از من می دانی

که سوز یتیمی بی تابم می کند و امانم می برد . تو امشب با من همدردی و من با تو .

تو امشب با من از همان کوچه گذر کرده ای که من با تو . تو امشب دردمند همان دردی

شدی که من سالهاست ، بیش از هزار سال است که به دوشش می کشم .آقایم بد

دردی است یتیمی و بد دردی است بی کسی. آقای من تو نباشی کیست که مرا به

خویش خواند و دست نجاتی باشد. آقای من دلتنگم .

دلتنگ تنهایی خودم و تنهایی تو .

آقای من نمی آیی؟

یا محمد  و یا علی

 



برچسب‌ها:
[ چهارشنبه 86/1/8 ] [ 12:24 صبح ] [ خدابیامرز ]

آمدم . آخر تو می دانی که بی تو نمی مانم . و تمام روزهایم شب بودند بعد از تو تا امروز که آمده ام دیدار تازه کنم .

یادت هست گفته بودی که می روی و من می مانم .

گفته بودی که بر پای کاروانیان زنجیر می نهند و من باید صبوری کنم .

گفته بودی که گوشوار از گوش دختران می ربایند و سیلی بر گونه هاشان می زنند و چون مادر که بعد از او دریاها همیشه نیلی ماندند ، یادگارانت نیز .

 و من همه را دیدم و تنور خولی را که نور باران شد .

 هلهله نامرد مردمان کوفی را .

و خیزران را که بر شیارهای لبان خشکیده ات بوسه می زدند .

و نمی گویمت از مأجری که از سرمان کشیدند و از نگاه های خیره ای که بر فرزندان رسولخداروا دانستند .آه که نزدیک بود فالب تهی کنم .

 نمی گویمت از دردانه سه ساله ات که از غم فراقت سوخت و گداخت و ذوب شد و من هنوز لالایی غریبانه ام را برایش زمزمه می کنم . و خرابه برایم کابوسی هر شبه است .

امروز از پس چهل شب غریبی و اسارت دوباره آمده ام تا سوز تازیانه های فراقت را که بر دلم سنگینی می کند تو مرهم باشی و داغ شقایق های صحرا ها که زیر پا گذاشتم را به نشانی با خود آورده ام .ببین طفلانت را که غریبانه به آب می نگرند و گاه گستاخی آب را به اشک می شویند و گاه خاک گاهوار شش ماهه آرامیده ات را بر سر می کنند.

 آمدم حسینم . آمدیم بی آن که کسی ما را به پیشواز آید . آمدیم به شوق وصالت و این اشتیاق به سوزی دیگرگون بدل شد .سوزی که دریغ اگر در دلهامان و دل های آرزومندانمان سرد و خاموش سود .

آمدم تا بگویمت 

 السلام علی ولی الله و حبیبه . السلام علی خلیل الله و نجیبه . السلام علی صفی الله و ابن صفیه . السلام علی الحسین المظلوم الشهید . السلام علی اسیر الکربات و قتیل العبرات . اللهم انی اشهد انه ولیک و ابن ولیک و صفیک و ابن صفیک الفائز بکرامتک . اکرمته بالشهاده و حبوته بالسعاده و اجتبیته بطیب الولاده و جعلته سیدا من الساده و قائدا من القاده و ذائدا من الذاده و اعطیته مواریث الانبیاء و جعلته حجه علی خلقک من الاوصیاء فاعذر فی الدعاء و منح النصح و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله و قد توازر علیه من غرته الدنیا و باع حظه بالارذل الادنی و شری اخرته بالثمن الاوکس و تغطرس و تردی فی هواه و اسخطتک و اسخط نبیک و اطاع من عبادک اهل الشقاق و النفاق و حمله الاوزار المستوجبین النار فجاهدهم فیک صابرا محتسبا حتی سفک فی طاعتک دمه و استبیح حریمه . اللهم فالعنهم لعنا وبیلا و عذبهم عذابا الیما. السلام علیک یابن رسول الله . السلام علیک یا بن سید الاوصیاء . اشهد انک امین الله و ابن امینه .عشت سعیدا و مضیت حمیدا و مت فقیدا مظلوما شهیدا و اشهد ان الله منجز ماوعدک و مهلک من خذلک و معذب من قتلک و اشهد انک وفیت بعهد الله و جاهدت فی سبیله حتی اتیک الیقین فلعن الله من قتلک و لعن الله من ظلمک و لعن الله امه سمعت بذلک فرضیت به . اللهم انی اشهدک انی ولی لمن والاه و عدو لمن عاداه . بابی انت و امی یابن رسول الله . اشهد انک کنت نورا فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهره . لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها و لم تلبسک من مدلهمات من ثیابها و اشهد انک من دعائم الدین و ارکان المسلمین و معقل المومنین و اشهد انک الامام البر التقی الرضی الزکی الهادی المهدی .اشهد ان الائمه من ولدک کلمه التقوی و اعلام الهدی و العروه الوثقی و الحجه علی الدنیا و اشهد  انی بکم مومن و بایابکم موقن بشرایع دینی و خواتیم عملی و قلبی لقلبکم سلم و امری لامرکم متبع و نصرتی لکم معده حتی یاذن الله لکم فمعکم لا مع عدوکم صلوات الله علیکم وعلی ارواحکم و اجسادکم و شاهدکم و غائبکم وظاهرکم و باطنکم . امین رب العالمین.



برچسب‌ها:
[ شنبه 85/12/19 ] [ 1:8 عصر ] [ خدابیامرز ]

سرباز بیچاره رو پیدا کرده بود و د سوال کن.

یکی نبود بهش بگه آخه خبرنگار حسابی باسوادتر از این پیدا نکردی که گیر بدی!

و چه سوالای مهمی !

-شما از عاشورا چی می دونی و کی رو می شناسی ؟ - حضرت ابالفضل .

آدم خوبی بود.

- فرمانده لشکر بود.

چه ویژگی داشت؟ - فداکار بود .

-تو به عنوان یه سرباز چه درسی از اون حضرت گرفتی ؟ - والله چی بگم . من این

 جا وقت ندارم . اگر تو شهر خودمون بودم الان کلی گریه می کردم براش.

و این همه اون چیزی بود که جوون این مملکت و به عنوان یه سرباز از عاشورا یاد

 گرفته بود. باید برای ابالفضل گریست .

مونده بودم تو کف این خبرنگار خوش ذوق و اون سرباز مسلمون بچه شیعه که

ابالفضل رو فقط با گریه می شناخت . و در جایی که می تونست بهترین الگوی

عملی رو داشته باشه چی می گفت.

ای بابا ! یکی هم نیس به خودم بگه آخه به تو چه که به این خبرنگاره گیر دادی . نکنه

 تو هم بیچاره تر از این خبرنگار پیدا نکردی؟

تو که این قد مدعی هستی از عاشورا چه الگویی گرفتی و دیگه رفتم تو فکر

راستی رد پای عاشورا تو زندگی ما کجاست؟

بوی غیرت؛ شهامت؛ ولایت پذیری؛ نماز با حال ؛ ایثار ؛ روح برادری ؛ عشق با قرآن ؛

خود رو ندیدین و ذوب در

ولایت شدن ؛ عزتمندی ؛ مردونگی ؛ ..........

و اگرما تو کربلا بودیم کدوم ور مرز بودیم ؟

اگه امروز عاشورایی بر پا بشه ما کوفی می شیم یا کربلایی ؟

مگه نه این که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا؟

پس من و شما هم الان تو کربلاییم.

تو همین دنیای مجازی و واقعی . تو همین فضای نت و بلاگ و .....

چقد مولامون رو می شناسیم که تردید نکنیم؟

وای از کربلایی که امروز برپاست و ما خیلی راحت از کنارش گذر می کنیم و غافل

تراز کوفی هاخودمون رو تو صف

خودی ها حس می کنیم !

و وای از امتحان و بلایی که در اون گرفتاریم و هزار وای و وای دیگه !

و امان از اون لحظه ای که ما رو بخونن و ما جوابی برا پس دادن نداشته باشیم !

شما رو به خدا قصه شفاعت رو پیش نکشین که بهتر بلدم .اما باید یه چیزی برا

عرضه داشت که لیاقت شفاعت رو هم

پیدا کرد.



برچسب‌ها:
[ جمعه 85/11/6 ] [ 2:59 عصر ] [ خدابیامرز ]
<      1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب