• وبلاگ : زنده ياد * آه از بهار بي يار*
  • يادداشت : ي كنسرت جهاني ...
  • نظرات : 2 خصوصي ، 10 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    اول بريم سراغ بحث فني

    بازم كه نوشته هاتون اينجوري شده

    چرا هاي لايت سفيد داره و زيرش رنگ قالب نيست ؟

    يه كم خسته كننده شده .

    نكته دوم . اخه كي مياد يه مقاله يا نوشته رو وسط چين كنه . به خدا نه جذابيت داره نه زيبايي . فقط نوشته تون رو يه كم كودكانه كرده . خب نوشته هاتون رو از سمت راست شروع كنيد بياد تا اخر خط . باور كنيد وقتي ميام مي بينم نوشته ها از وسط شروع شده يا خط اخرش رو بايد برم از وسط وبلاگ بخونم بي خيال خوندن مي شم .

    اخه ما عادت كرديم همين طور از سمت راست شروع مي كنيم و خط به خط ميائيم پائين .حالا فرض كنيد از سمت راست شروع مي كنم ميام تا آخر ، بعد مغز و چشمم انتظار داره كه خط بعدي هم از سمت راست شروع بشه اما يه جاي خالي تا وسط نوشته توي ذهنم بوجود مياد و اين باعث مي شه اون طور كه بايد و شايد مطلب شما رو خوب درك نكنم .

    نكته سوم هم اجازه بديد پاراگرافاتون يه كم نفس بكشه . همين طور پشت سر هم ادامه پيدا كرده . البته اين طوري درسته ها . اما چون توي وبلاگ ها وقتي اينترنت رو مي زني يه فاصله نسبتا طولاني ايجاد مي شه و اگه شيفت و اينتر رو بگيري مياد خط بعد . خود به خود خواننده هاي وبلاگ با اون فاصله بلنده عادت كردن . من معمولا بعد از هر پاراگراف ، تنها يه اينتر مي زنم تا خواننده نفسي بكشه و كمي تامل كنه .

    موسيقي وبلاگ فوق العاده بي كيفيت و آزار دهنده است . يا با كيفيتش رو بذاريد يا عوضش كنيد . خصوصا اينكه اين اهنگ خود به خود گوش ادم رو ازار ميده .

    نصف كلاس رو اينجا توضيح دادما . چيز ديگه اي به ذهنم نمي رسه . ولي وبلاگتون بايد يه نقد درست حسابي بشه .

    يه نقد تووووووووووووپ نياز داره

    علي علي

    پاسخ

    سلامنکته اول : خسته کننده بودن نوشته من کاملا امري شخصيه و حسب ميل شما، اينگونه به نظر مي ياد پس چگونگي احراز را ، که قاعدتا بايد منطبق بر روانشناسي و استانداردهاي مرتبط با اين محيط باشد ارائه فرمائيد تا در اسرع وقت نسبت به بررسي آن ي کاري بکنم . در غير اين صورت از اظهار نظر هاي کارشناسانه خودداري فرمائيد .نکته دوم : بر هم زدن ترتيب نگارش و چيدمان خطوط در نگارش ها براي رساندن منظوري خاص ، تابع سليقه و ذوق نگارنده است ( کتاب آيين نگارش- قاسم صافي ، نشر ارسباران , 1385 ) – چراکه نسبت به هدف و علت نگارش و نحوه تاثير گذاري معين و با آميختن علائم بصيري، الفاظ و آواهاي خاص و شيوهاي مختلف نشانه گذاري ، نگارش ، چيدمان و ... اثرگذاري را در خواننده تقويت کرده و صد البته جهت دهي پنهاني را در ذهن خواننده باعث مي شود . فلذا در صورت عدم درک و پي بردن به روح و مفهوم واقعي اثر و عدم تمايل به همراه شدن با ريتم نوشته و ناتواني در فرو رفتن در اين درياي عميق ( شايد از ترس عمق ) ، در بيان ترس خود از ادبيات مناسب تري بهره گيريد .نکته سوم : اين نوشته از روي عادات وبلاگ نويسي نوشته نشده ، لذا مودب به آداب يوميه وبلاگ نويسان نبوده پس لطفا با ادبيات وبلاگ نويسي عادتي به آن ننگريد . نکته چهارم : بر هم زدن ريتم و کلا بر هم زدن سبک هاي مرسوم و به نوعي ايجاد چيدماني خاص از قديم الايام به عنوان ابزاري قوي مورد توجه بوده خصوصا در سبکهاي نگارشي ، نقاشي و هنر هاي تجسمي ( کتاب سبک شناسي نوشته دکتر کامل احمد نژاد –1382) . لذا با کمي توجه به مدل نوشتن و ديدن انچه بر تارک دل اين نوشته موجود است پي به نقش ان خواهيد برد ، لذا بيش از پيش بنگريد تا حقايق را از پس روز مرگي آنچه به ظاهر نگارش شده نبينيد و برداريد آنچه براي شما در اين مجموعه اي از کلمات نوراني به وديعه قرار داده شه است .نکته پنجم : موسيقي وبلاگ با تو جه به سرعت اينتر نت در ايران تنظيم مي شه و متناسب با ساعات پرترافيک برنامه ريزي شده لذا شما در تمام ساعات يک نواختي و لود سريع آن را مي توانيد مشاهده فرمائيد . ضمن اينکه جهت اطلاع عرض ميکنم کيفيت اين آهنگ در مد مديوم بوده و ميتونين با نرم افزارهاي مختلف آن را بررسي کنيد. نکته ششم : نقد کاري بسيار ارزشمند و ناقد فردي بسيار با هوشه، و نقدي منصفانه است که از سر اشراف و آگاهي هم در فلسفه و هم در ماهيت موضوع برتابيده باشد .لذا منتظر نقدي منصفانه همراه با دلايل مستدل هستم . به هر حال زنده باشين . يا م ح م د